FEVE’ nin, Avrupa’ da yaptığı araştırmalar camın doğaya plastik, konserve ve kağıt ambalajlar gibi diğer ambalaj malzemelerine göre çok daha olumlu etkiler yaptığını gösterdi.
FEVE, anklet sonuçlarına göre camın en doğa dostu malzeme olarak belirlendiğini bunun temelinde de bu materyalin % 100 geri dönüştürülebilir ve tekrar kullanabilir olmasının yattığını ve sonuçların ayrıca tüketicinin diğer malzemelerden yapılan ambalaj malzemelerinin yiyecek ve içecekler üzerinde risk oluşturuyor olmasından kaygı duyduklarını da ortaya çıkarttığını belirtti.
Katılımcıların % 69’ u camın yiyecek ve içeceklerin orijinal tat ve besin değerini en iyi koruyan ambalaj malzemesi olduğunu, % 49’ u ise camın sağlık açısından en güvenli ambalaj malzemesi olduğunu seçmişlerdi. Tüketiciler ayrıca cam ambalajda bulunan ürünlerin daha prestijli göründüğünü belirtmişlerdi.
FEVE, anket sonuçlarının bazı kısımlarını Anuga Fuarında açıklamıştı, ayrıca bu raporun verilerinin 2008 yılının Eylül ayında 6200 tüketici ile ortaya çıktığı belirtildi.
Katılımcılar 18-54 yaşları arasında ve 12 Avrupa ülkesinden seçilmişti. Bu ülkeler arasında İngiltere, Hollanda, Almanya, Avusturya, Portekiz, İspanya, İtalya, Fransa, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye bulunmakta.
FEVE, anklet sonuçlarına göre camın en doğa dostu malzeme olarak belirlendiğini bunun temelinde de bu materyalin % 100 geri dönüştürülebilir ve tekrar kullanabilir olmasının yattığını ve sonuçların ayrıca tüketicinin diğer malzemelerden yapılan ambalaj malzemelerinin yiyecek ve içecekler üzerinde risk oluşturuyor olmasından kaygı duyduklarını da ortaya çıkarttığını belirtti.
Katılımcıların % 69’ u camın yiyecek ve içeceklerin orijinal tat ve besin değerini en iyi koruyan ambalaj malzemesi olduğunu, % 49’ u ise camın sağlık açısından en güvenli ambalaj malzemesi olduğunu seçmişlerdi. Tüketiciler ayrıca cam ambalajda bulunan ürünlerin daha prestijli göründüğünü belirtmişlerdi.
FEVE, anket sonuçlarının bazı kısımlarını Anuga Fuarında açıklamıştı, ayrıca bu raporun verilerinin 2008 yılının Eylül ayında 6200 tüketici ile ortaya çıktığı belirtildi.
Katılımcılar 18-54 yaşları arasında ve 12 Avrupa ülkesinden seçilmişti. Bu ülkeler arasında İngiltere, Hollanda, Almanya, Avusturya, Portekiz, İspanya, İtalya, Fransa, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye bulunmakta.