Unilever, Dünya Sağlık Örgütünün öngördüğü üzere günlük maksimum tuz alım miktarının 5 g’a çekilmesi için dünya çapındaki 22000 ürününde tuz miktarını azaltmaya gideceğini açıkladı.
Gıda şirketleri, tuzun gıdalarda oynadığı koruyucu, fermantatif ürünlerde sınırlayıcı ve ürün lezzetindeki belirleyici rolü dolayısıyla ürünlerindeki tuz içeriğinin azaltılması ve ürün formülasyonunun değiştirilmesi ile ilgili bir çok zorlukla karşılaşmaktadır. Buna rağmen tuz içeriğinin azaltılması, FSA’ nın 2010 yılı hedeflerini belirlemesinden sonra üreticiler için en önemli hedeflerinden biri olmuştur.
Bununla beraber Unilever deklarasyonunda spesifik ürünlerde yapılacak tuz içeriklerinin azaltılması yerine daha genel bir yaklaşımı tercih edip, günlük besin içeriğini hedef alır şekilde dünya çapındaki tüm ürünlerine yükseltgeneceğini belirtmiştir. 2010 yılı itibariyle FSA’ nın tavsiye ettiği üzere günlük tuz alım miktarının 6g’ a, 2015 yılında ise WHO’ nun öngördüğü üzere 5 g’ a çekilmesi planlanmaktadır.
Konuyla alakalı Unilever Beslenme ve Sağlık Başkan Yardımcısı Gert Meijer “ Müşterilerimizin tuz içeren ürünleri günlük diyetlerinde ne sıklıkla ve ne kadar tükettiklerini göz önünde bulundurarak, ürünlerimizin günlük diyetlerdeki tuz içeriğine etkisini ölçmekteyiz. Mesela, çorba normal bir diyetteki tuz içeriğinin %10’ unu oluşturmaktadır. Bu nedenle, 2010 yılındaki hedeflerimize ulaşmamız için, diyetteki diğer ürünlerin içerikleriyle oynamadan, her 100 g çorba için sodyum içeriğini 360mg düşürmemiz gerekmektedir.” şeklinde belirtmektedir.
Unilever ürünlerindeki tuzlu tadı sağlamak için aroma, baharat kullanımını planladığını belirtmektedir. Meijer “Günlük tuz alımının düşürülmesi hususunda, ürünlerimizdeki tuz içeriğinin düşürülmesi spesifik ürünlerden ziyade genele yayılmış bir bakış açısıdır” diye belirtti.
Gıda şirketleri, tuzun gıdalarda oynadığı koruyucu, fermantatif ürünlerde sınırlayıcı ve ürün lezzetindeki belirleyici rolü dolayısıyla ürünlerindeki tuz içeriğinin azaltılması ve ürün formülasyonunun değiştirilmesi ile ilgili bir çok zorlukla karşılaşmaktadır. Buna rağmen tuz içeriğinin azaltılması, FSA’ nın 2010 yılı hedeflerini belirlemesinden sonra üreticiler için en önemli hedeflerinden biri olmuştur.
Bununla beraber Unilever deklarasyonunda spesifik ürünlerde yapılacak tuz içeriklerinin azaltılması yerine daha genel bir yaklaşımı tercih edip, günlük besin içeriğini hedef alır şekilde dünya çapındaki tüm ürünlerine yükseltgeneceğini belirtmiştir. 2010 yılı itibariyle FSA’ nın tavsiye ettiği üzere günlük tuz alım miktarının 6g’ a, 2015 yılında ise WHO’ nun öngördüğü üzere 5 g’ a çekilmesi planlanmaktadır.
Konuyla alakalı Unilever Beslenme ve Sağlık Başkan Yardımcısı Gert Meijer “ Müşterilerimizin tuz içeren ürünleri günlük diyetlerinde ne sıklıkla ve ne kadar tükettiklerini göz önünde bulundurarak, ürünlerimizin günlük diyetlerdeki tuz içeriğine etkisini ölçmekteyiz. Mesela, çorba normal bir diyetteki tuz içeriğinin %10’ unu oluşturmaktadır. Bu nedenle, 2010 yılındaki hedeflerimize ulaşmamız için, diyetteki diğer ürünlerin içerikleriyle oynamadan, her 100 g çorba için sodyum içeriğini 360mg düşürmemiz gerekmektedir.” şeklinde belirtmektedir.
Unilever ürünlerindeki tuzlu tadı sağlamak için aroma, baharat kullanımını planladığını belirtmektedir. Meijer “Günlük tuz alımının düşürülmesi hususunda, ürünlerimizdeki tuz içeriğinin düşürülmesi spesifik ürünlerden ziyade genele yayılmış bir bakış açısıdır” diye belirtti.